Leva i nuet


Sommar och att vara brun, vem vill inte ha det?

Efter jag har kollat igenom lite bilder ifrån i somras kan jag inte undgå att vilja hoppa fram några månader, till juni vid skolavslutningen ungefär. Att stå där och veta att man har 2 månader framför sig då man kommer kunna göra vad man vill och verkligen njuta utav livet.
För visst är det så att man verkligen lever i nuet då. Men egentligen, vad är det som stoppar oss från att leva i nuet i vår vardag nu? Varför lever vi inte i nuet jämnt? Vi har ju kanske inte riktigt samma frihet som på sommaren med jobb, skola och många såkallade måsten i vår vardag men vi kan ju faktiskt kontrollera mycket. Vi har makten att välja att se positivt på vårt liv, att uppskatta saker och människor runt omkring oss, att se möjligheter istället för problem och framförallt att välja att leva i nuet.


Självklart är det okej att sakna sommaren det är ju bra att ha något kul att se fram emot men jag tror inte vi får glömma bort att leva där vi är idag och se allt vi har istället för allt vi inte har. Det är ju trots allt rätt bra med kontraster, vi skulle aldrig uppskatta sommaren om vi inte hade upplevt något annat. Fördelar och nackdelar kan man hitta i allt, sen är det upp till dig vilket du vill fokusera på.


Kommentera här:
Postat av: Josefine

Ja, elr hur!? Det har ju varit kallt ett tag nu, nu kan det ju bli sommar! :)

2012-02-24 @ 13:56:31
URL: http://joseffinedjur.blogg.se/
Postat av: Mathilda

haha, stackars dig! :(

2012-02-24 @ 14:00:36
URL: http://broccolins.blogg.se/
Postat av: Hannah och Bella

Hoppas att du får en underbar dag!:D

2012-02-24 @ 14:08:30
URL: http://zolo.blogg.se/

Att kommentera:
Om du gillar min blogg och vill följa den på ett smidigt sätt
så är bloglovin ett bra alternativ bloglovin
Vill du att jag följer dig är det bara att du klickar iväg en kommentar :)

Är det något du undrar över som inte har med inlägget att
göra hänvisar jag till blogresponse
Ni får ett snabbare svar och det underlättar mycket för mig!



Det är helt okej att kommentera anonymt men glöm inte att jag alltid ser din IP-adress.
Vill du ha svar på kommentaren måste du skriva en mailadress eller hemsida/blogg så jag kan svara.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0