Mina sommarmål

Ungefär när sommarlovet började gjorde jag en lista med lite mål jag tänkte ha i sommar. Jag tänkte faktiskt lägga upp listan här och utvärdera hur de har gått.
 
Skapa en hemsida till min portfolio. Det har jag faktiskt inte fått tid till utan blivit ett projekt jag ska ta tag i till hösten istället.
 
Göra minst en "seriös" fotografering. Jag har gjort flera fotograferingar, frågan är bara hur många som når upp till nivån "seriös", så det målet måste jag säga att jag klarade av lite halvt. Det är ju faktiskt en vecka kvar så vi får se om vi kan få in en lite mer seriös plåtning någon av de här dagarna.
 
Läsa 10st böcker, alltså att snitta en i veckan ungefär.Nu innan jag skrev det här läste jag faktiskt ut min tioende bok på pricken. Så det här målet klarade jag galant!
 
Komma igång och träna 2-3 gånger i veckan och göra ett träningsprogram. Den första delen utav sommaren var träningen inte något som riktigt prioriterades men nu på slutet har det gått desto bättre. Jag har tränat 2-3 gånger i veckan under några veckors tid nu, både löpning och styrka. Ett riktigt träningsprogram har det däremot inte blivit till utan jag har gått lite mer på känsla och det jag känner för att göra. Däremot har jag faktiskt gått och fixat gymkort och på torsdag ska jag gå igenom gymmet med en instruktör. Om jag inte har helt fel får jag ett träningsprogram för vad jag bör göra då med.

Utvecklas och bli bättre och snabbare på jobbet. Jag har utvecklats mycket där, men det är också något jag fortfarande jobbar på.
 
Träffa nya människor, försök att lära känna minst en ny person. Jag har lärt känna flera nya människor, t.ex. Ebba Blomdahl. Hennes header bild fotograferade jag faktiskt den gång vi träffades. En jättegullig tjej jag är övertgad om att jag kommer träffa fler gånger.
 
Och till den mest flummiga och längsta punkten:
Bara ta det lungt, koppla av! Läsa en tidning eller en bok och dricka en kopp te. Ta en sovmorgon eller en powerwalk med sig själv i kvällssolen. Våga slappna av! Göra vad jag känner för, njuta utav livet och framförallt skratta och må bra. Jag har verkligen njutit och kopplat av nu i sommar. Det var en utav mina högsta prioriteringar efter ett år utav mycket plugg och stress, att jag bara skulle ta det lungt. Så den här punkten känns det verkligen som jag har klarat av.
 
 
Steph tog bilden på mig när vi var i hennes sommarstuga för några dagar sen.
 
Jag har verkligen hunnit med mycket nu i sommar, mer än vad jag tror faktiskt!
Det har blivit många cykelturer till olika badställen, många underbara grillkvällar med både mina vänner och min familj. Jag har badat i allt från sjöar, hav, åar, pooler och badtunnor. Det har spenderats många fina kvällar och nätter i kvällsolen med människor jag verkligen tycker om. Jag har diskuterat livet på fikaställen och failat totalt på bowling. Poker också för den delen haha och repeterat "man kan inte vara bäst på allt" ett antal gånger. Jag har frossat i jordgubbar i bra sällskap...och glass också för den delen. Det har skrattats så jag fått ont i magen åt internskämt med min bästavän. Skratten har dessutom blandats med djupa snack om livet. Jag har sett "the boss" och 66 000 människor på Ullevi. Misstag och snedsteg har skett, men som man bara kan skratta åt såhär i efterhand. Spenderat några dagar med min underbara vän i hennes sommarstuga och suttit framför elden tills den slocknade av sig självt. 
 
Jag tror ni förstår vart jag vill komma, jag har verkligen levt nu i sommar. Bara varit, precis som det ska vara. Från den här sommaren kommer jag ta med mig massor med minnen, inspiration och energi framöver. Men det är ju faktiskt en vecka kvar av sommarlovet, vi får se vad det har att bjuda på!
 
 

Kommentera här:

Att kommentera:
Om du gillar min blogg och vill följa den på ett smidigt sätt
så är bloglovin ett bra alternativ bloglovin
Vill du att jag följer dig är det bara att du klickar iväg en kommentar :)

Är det något du undrar över som inte har med inlägget att
göra hänvisar jag till blogresponse
Ni får ett snabbare svar och det underlättar mycket för mig!



Det är helt okej att kommentera anonymt men glöm inte att jag alltid ser din IP-adress.
Vill du ha svar på kommentaren måste du skriva en mailadress eller hemsida/blogg så jag kan svara.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0