Det fina med hösten...

Det är ju faktiskt inte höst än, även om sommaren närmar sig sitt slut. En del börjar skolan efter lovet och andra återgår till jobbet efter semestern. Man återgår helt enkelt till vardagen med rutiner och med det kommer lite blandade känslor, i alla fall för mig. Ofta känns det faktiskt rätt skönt att återgå till en vardag med fasta tider och rutiner, men det brukar också ta emot. Jag känner verkligen att jag lever på sommaren och är fri, lite som årets höjdpunkt och helt plötsligt är den över och nästan ett år till nästa sommar. Men för att hålla humöret uppe och bota den där ångesten som kan komma har jag gjort en lista, en lista med lite fördelar med hösten.
 
  • För min del innebär den här hösten lite utav en ny start. Jag ska börja på en ny skola, gå i en ny klass och kommer möta många nya utmaningar.
  • Höst för mig innebär film och framförallt seriemaraton. När det inte är något vidare väder ute är det bara att bädda ner sig framför tv:n och slå på favoritserien. Dessutom börjar serierna på tv igen efter sommarens uppehåll.
  • De här starka färgerna som varit i sommar är nog inte riktigt min grej, höstens mode däremot. Åh vad jag tycker om det. Äntligen kan jag börja använda min skinnjacka, allt stickat och plagg med de som sägs bli höstens färg vinrött. Höstkläder välkomna, jag har faktiskt saknat er!
  • För en kaffe, chailatte och te älskare som mig måste jag faktiskt säga att varma drycker kommer bäst till rätta när det är lite kallare ute. Så det är vad jag ska dricka i höst, i massor.
Min egna lista är faktiskt lite längre men jag har inte tid att lägga upp hela här. I stort tror jag faktiskt bara det handlar om inställningen, jag skulle säkert kunna hitta många nackdelar med hösten om jag bara ville se det men jag har bestämt att jag ska göra det här till en bra höst och uppskatta det fina med den istället.
Jag hoppas ni kan göra det samma, jag vet att många brukar kunna bli lite höstdepp, men nej, det är höstpepp som gäller! :)

Kommentera här:

Att kommentera:
Om du gillar min blogg och vill följa den på ett smidigt sätt
så är bloglovin ett bra alternativ bloglovin
Vill du att jag följer dig är det bara att du klickar iväg en kommentar :)

Är det något du undrar över som inte har med inlägget att
göra hänvisar jag till blogresponse
Ni får ett snabbare svar och det underlättar mycket för mig!



Det är helt okej att kommentera anonymt men glöm inte att jag alltid ser din IP-adress.
Vill du ha svar på kommentaren måste du skriva en mailadress eller hemsida/blogg så jag kan svara.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0