"If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down"

Jag gillar verkligen det här citat. Det stämmer så bra! Om du vill flyga, vara glad och lycklig måste du ge upp och ta bort saker som tynger ner dig, det vill säga saker som får dig att inte må bra. Jag tror mycket handlar om att lägga energi på rätt saker. Antingen väljer du att ta livet i dina egna händer, gör saker som du mår bra utav och ser postivit på dig själv eller så lägger du din energi på att klaga över saker du inte gillar och se det negativa istället för att faktiskt göra någonting åt det.

Om det är någonting som tynger dig och får dig att må dåligt, försök gör någoting åt det. Skulle du t.ex. må dåligt över att du är stressad över skolan, försök planera och boka in tid då du har tid att göra ingenting eller om du går runt och bara ser nackdelar med dig själv, försök inse ditt eget värde och lär dig älska dig själv. Jobba för att få bort de så kallade "energitjuvarna" i vardagen och lägg din energi på rätt saker. Att klaga och bli sur för att bussen är sen är ju rätt onödigt eftersom du ändå inte kan göra någonting åt det och det tar bara massor med energi från dig. Var observant och tänk efter om du lägger energi på väldigt mycket onödigt i vardagen och börja "give up the shit that weighs you down".





Kommentera här:

Att kommentera:
Om du gillar min blogg och vill följa den på ett smidigt sätt
så är bloglovin ett bra alternativ bloglovin
Vill du att jag följer dig är det bara att du klickar iväg en kommentar :)

Är det något du undrar över som inte har med inlägget att
göra hänvisar jag till blogresponse
Ni får ett snabbare svar och det underlättar mycket för mig!



Det är helt okej att kommentera anonymt men glöm inte att jag alltid ser din IP-adress.
Vill du ha svar på kommentaren måste du skriva en mailadress eller hemsida/blogg så jag kan svara.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0