Tankar om "det perfekta livet"

Härom dagen kom jag och tänka på perfektionen som finns i våran värld, och jag har två saker jag tänkte ta upp.
 
Det första är hur vi försöker skapa det "perfekta livet" och jagar någon slags lycka. Men jag undrar, tappar vi inte lyckan där på vägen om vi ska jaga den. Varför nöjer vi oss aldrig med det vi har och är lyckliga med det istället för att hela tiden sträva efter att bli "lyckligare" och väljer att se vad vi inte har istället? Och alla sociala medier som finns idag, jag tycker om de väldigt mycket och är ofta väldigt aktiv själv men den här fasaden alla bygger upp. Det här med att man alltid ska se ut, som att man har ett "roligt och spännande liv", alltid verka som man har någonting att göra och verka så "bra" på något vis. Varför bryr vi oss om att den ytan ska se så bra ut egentligen? Jag tror att det är för att vi bryr oss om vad andra tycker. Vi får någon slags bekräftelse i antal likes och hur många som visar sig tycka om bilderna och allt vi lägger upp, och då till nästa fråga. Varför lägger vi våran egen lycka och bekräftelse i någon annans händer? För det är precis vad vi gör när vi får bekräftelse på det sättet. Det är bättre om man lär sig tycka om sig själv och styr över sin egen lycka istället.
 
Det andra jag kom och tänka på är inställningen till det här med livet, det går väl också hand i hand med det jag nämnde förut. Saker har och kommer alltid ha olika sidor,  vi kan välja vilka ögon vi vill se sakerna med. Ett par positiva eller ett par negativa. Vi kan välja att må bra och se allt vi har istället för det vi inte har, vi kan se möjligheter i saker istället för saker som inte går. Jag tror ni förstår vad jag vill komma med det här. Med en positiv inställning till saker mår man bättre och blir gladare. Att uppnå det man kallar det "perfekta livet"(man borde egentligen ta bort ordet perfekt) och lycka handlar inte om att allting är faktiskt är perfekt, det kommer alltid komma motgångar och saker som är jobbiga. Det handlar om att man väljer att se allt det positiva och allt man faktiskt har.
 
Jag har varit något utav en perfektionist när det kommer till mycket saker. Men jag har insett att det inte finns någon slags perfektion att eftersträva och försökt släppa många utav de tankarna.
 
Det här var några utav de tankar som kretsat i mitt huvud den senaste tiden. Nu ska jag upp på stan och träffa min kompis Ida därefter blir det lite andra kompisar ikväll. Ingen mer uppdatering idag, men vi hörs imorgon istället. Ha en bra dag fina ni!
 
 
 

Kommentera här:

Att kommentera:
Om du gillar min blogg och vill följa den på ett smidigt sätt
så är bloglovin ett bra alternativ bloglovin
Vill du att jag följer dig är det bara att du klickar iväg en kommentar :)

Är det något du undrar över som inte har med inlägget att
göra hänvisar jag till blogresponse
Ni får ett snabbare svar och det underlättar mycket för mig!



Det är helt okej att kommentera anonymt men glöm inte att jag alltid ser din IP-adress.
Vill du ha svar på kommentaren måste du skriva en mailadress eller hemsida/blogg så jag kan svara.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0