Bilder ljuger


Jag har förminskat min redan otroligt fina systers haka och näsa medans jag förstorade hennes ögon och hår. Så ni skulle få se ett exempel. Och det här la jag inte ner mer än 5 minuter på, så om det desutom är ett proffs ja då kan man få det att se riktigt verkligt ut.

En grej jag inte tror så många har koll på är hur överredigerade bilder i reklam och tidningar kan vara. Innan jag redigerade hade jag ingen aning om det. Eller jo det är klart man visste det, men man trodde inte det var sådär överdrivet som det faktiskt kan vara. Det jag vet nu efter att jag har lärt mig photoshop är hur lätt det är att ändra den där bilden. Förändra sanningen.

Hur otroligt lätt det är att plocka bort några finnar, förlänga ögonfransarna, skaffa porslinhy, ja till och med förminska och förstora kroppsdelar.

I median idag redigeras och förskönas bilder konstant. Vilket är något jag i princip tror är omöjligt att stoppa. Vårat samhälle idag är format så. Att alla alltid ska ha de där idealen med smala ben, perfekt hy och långt hår. Vilket inte är svårt att fixa till i photoshop. Med tanke på att samhället ser ut så idag tycker jag att vi borde lära oss fakta. Bilder ljuger. Mer än vad du tror faktiskt.

För nästa gång du ser en bild på den där kändisen med de där vrålsnygga benen. Då ska du istället för att önska att dina liknade hennes, tänka på att bilden förmodligen är ordentligt redigerad. För det är vad det är, en förskönnad verklighet.

Kommentera här:
Postat av: Neha

fin bild:D

2011-09-07 @ 14:09:19
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/

Att kommentera:
Om du gillar min blogg och vill följa den på ett smidigt sätt
så är bloglovin ett bra alternativ bloglovin
Vill du att jag följer dig är det bara att du klickar iväg en kommentar :)

Är det något du undrar över som inte har med inlägget att
göra hänvisar jag till blogresponse
Ni får ett snabbare svar och det underlättar mycket för mig!



Det är helt okej att kommentera anonymt men glöm inte att jag alltid ser din IP-adress.
Vill du ha svar på kommentaren måste du skriva en mailadress eller hemsida/blogg så jag kan svara.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0