Tankar kring gymnasieval


Igår fick vi den här boken med alla program och gymnasieskolor här i Örebro län. Det är ju faktiskt inte så långt kvar tills vi ska välja gymnasie. Jag är endå ganska säker på vad jag tror jag kommer vilja gå. Samhällsvetenskap. Då med inriktning media, information och kommunikation. Dock vill jag inte gå inriktning fotografering. Jag har hört många som inte har lärt sig så mycket nytt när de går det och det känns rätt onödigt att läsa nått man redan kan.

Utöver det har jag funderat rätt mycket på ekonomi också. Jag tycker det med företag och entreprenörskap verkar rätt kul. Men vi får väll se. Det är mina tankar och åsikter om gymnasiet just nu och de kanske kommer se helt annorlunda ut imorgon. På tisdag är det i alla fall gymnasiemässa så jag får kolla upp alla skolar och program lite mer då.

Men åter till boken, det är ganska kul att alla skolor verkligen försöker sälja in sig själva och får det att låta som rena "paradiset". Det kan bli lite svårt att läsa om man vill ha en verklighetsbild utav skolan men det får man väll ta reda utav folk som går där haha.

Kommentera här:

Att kommentera:
Om du gillar min blogg och vill följa den på ett smidigt sätt
så är bloglovin ett bra alternativ bloglovin
Vill du att jag följer dig är det bara att du klickar iväg en kommentar :)

Är det något du undrar över som inte har med inlägget att
göra hänvisar jag till blogresponse
Ni får ett snabbare svar och det underlättar mycket för mig!



Det är helt okej att kommentera anonymt men glöm inte att jag alltid ser din IP-adress.
Vill du ha svar på kommentaren måste du skriva en mailadress eller hemsida/blogg så jag kan svara.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0