Uppskatta mer

Det finns en grej jag funderat väldigt mycket över den senaste tiden, och det är hur otroligt bra vi människor egentligen har det. Att vi har så mycket saker i livet vi borde uppskatta mer. Att vi alla är omringade utav helt underbara människor som bryr oss, älskar oss och verkligen ser oss för den individ vi är. Om man desutom tänker på alla saker vi har så som gratismat i skolan. Hur låter inte det egentligen? Många i afrika får ingen mat alls och vi får den liksom helt gratis. Vi har mycket kläder, datorer, gratis utbildning och en otrolig lyx många i världens inte ens skulle kunna drömma om.

Hur kommer det sig då att vi tar allting för givet. Att vi aldrig riktigt uppskattar och ser det fina i det vi har. För vi vill alltid ha mer, mer grejer och mer saker. Vi blir egentligen aldrig nöjda med våra liv utan väljer hellre att se det vi inte har, men faktumet är det att vi alltid kommer vilja det vi inte har, vi kommer aldrig bli nöjda. Istället väljer vi att tänka på det vi vill ha men inte har och blir negativa. Vi klagar på saker t.ex. våran dåliga skolmat, att vi inte har råd med den där tröjan som är så snygg, att vi inte har någon pojkvän, våran dåliga lärare eller att bussen är sen. Det är egentligen bara småsaker som inte har någon betydelse alls.

Så snälla ni som läser det här. Uppskatta personerna i din närhet till 100%. Vi vet ju faktiskt aldrig hur länge det kommer vara, vad som händer imorgon. För när det väl är försent då kommer du ångra dig. Livet är otroligt fint och det finns så mycket att glädjas åt och uppskatta fast vi inte ens märker det. Så olika mycket saker, bara faktumet att vi lever i hus och har mat på bordet. Så nästa gång du funderar på att klaga på någon liten småsak,  fundera på om du verkligen har det så dåligt och låt det inte förstöra din dag. Det är inte värt det. Find beuty in everything.


Min inställning till livet har förändrats väldigt mycket på bara ett år. Jag har insett vad som är viktigt i livet och  vad som betyder någotning.


Kommentera här:

Att kommentera:
Om du gillar min blogg och vill följa den på ett smidigt sätt
så är bloglovin ett bra alternativ bloglovin
Vill du att jag följer dig är det bara att du klickar iväg en kommentar :)

Är det något du undrar över som inte har med inlägget att
göra hänvisar jag till blogresponse
Ni får ett snabbare svar och det underlättar mycket för mig!



Det är helt okej att kommentera anonymt men glöm inte att jag alltid ser din IP-adress.
Vill du ha svar på kommentaren måste du skriva en mailadress eller hemsida/blogg så jag kan svara.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0