50mm 1.8 För och nackdelar

Fråga: Jag är sugen på att köpa ett Canon EF 50mm f/1.8 II objektiv men jag vet inte om det passar till min kamera (Canon EOS 1100D) hur får vet man det? Och sen så tänkte jag bara fråga vad du ser för för och nackdelar med objektivet, är du nöjd med det? :D

Svar: Canons 50mm f/1.8 II passar till din 1100D, vilket du kan läsa längst ner på sidan här. Det finns kameror som har fullformatssensorer och till de kamerorna måste man ha speciella L märkta objektiv. Men 1100D är ingen sådan kamera och 50mm 1.8 fungerar alltså till din kamera.

Jag skulle säga att 50mm f/1.8 II är ett otroligt prisvärt objektiv som alla borde ha i sin kameraväskan. En väldigt ljusstark och skarp glugg som passar utmärkt för porträttfotografering. Det är det objektiv som i stort sätt jämnt sitter på min kamera och nästan alla bilder du hittar här på min blogg är fotograferade med det. Helt klart mitt favoritobjektiv. Jag rekomenderar det skarpt och jag tror inte du kommer att ångra dig.

De nackdelar jag kan hitta med objektivet är att det kan känns rätt plastigt jämfört med den snäppet värre 50mm 1.4, autofokusen kan också ha lite svårt att fokusera eller låter mycket vid fokuseringen. Åh andra sidan kan man inte begära mer eftersom den bara ligger på en 1000 lapp. Jag är i alla fall väldigt nöjd och tror du kommer bli det med

Kommentera här:
Postat av: Elin

Hej! Jag undrar bara vart kan man köpa en sån där kontroll man har till kameran istället för att sätta kameran på självutlösning? Och funkar den till alla Canon-kameror?:)

2011-11-20 @ 12:08:53
URL: http://elinohlsons.blogg.se/
Postat av: ttheresebjörkman, :)

hej!

fin blogg :D

hur är det?:)

2011-11-20 @ 13:50:08
URL: http://ttheresebjorkman.blogg.se/
Postat av: Elin wiman

Fin blogg ! <3

2011-11-20 @ 15:29:05
URL: http://elinwiman.blogg.se/
Postat av: julia fälling

Sv; Ingen fara! Okej! :) Så du ska börja på gymnasiet i höst, eller? :)

Jag har spelat match och träffat en kompis idag!

2011-11-20 @ 17:13:02
URL: http://jagheterjjulia.blogg.se/
Postat av: ttheresebjörkman, :)

svar;

allt är toppen :D

vad hittar du på?:)

2011-11-20 @ 20:47:59
URL: http://ttheresebjorkman.blogg.se/

Att kommentera:
Om du gillar min blogg och vill följa den på ett smidigt sätt
så är bloglovin ett bra alternativ bloglovin
Vill du att jag följer dig är det bara att du klickar iväg en kommentar :)

Är det något du undrar över som inte har med inlägget att
göra hänvisar jag till blogresponse
Ni får ett snabbare svar och det underlättar mycket för mig!



Det är helt okej att kommentera anonymt men glöm inte att jag alltid ser din IP-adress.
Vill du ha svar på kommentaren måste du skriva en mailadress eller hemsida/blogg så jag kan svara.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0