"Vad har du för kamera?"


Jag klickade mig in på Emelie Ohlssons blogg och hittade det här inlägget och jag säger bara att hon har helt rätt.

Jag hör ofta många som frågar den, vilken fin bild, vad har du för kameran?

Jag har fått en känsla av att många tror att det är kameran som gör bilderna, men så är det verkligen inte. Det är faktiskt fotografen. Okej en bra kamera kan ge möjlighet att ta väldigt bra bilder. Men om man inte behärskar en enkel kamera kan man verkligen inte behärska en svårare och bättre kamera, och kommer därför inte kunna ta bättre bilder än med den där enkla.

Det är som att man ger en riktig proffsfotograf en enkel systemkamera. Han/hon kommer fortfarande ta otorligt bra bilder trots att kameran kanske är mycket enklare en fotografens vanliga.

Utrustningen har inte så stor betydelse som många faktiskt tror. Det är bara när man börjar behärska prylarna den kan göra skillnad.


Kommentera här:

Att kommentera:
Om du gillar min blogg och vill följa den på ett smidigt sätt
så är bloglovin ett bra alternativ bloglovin
Vill du att jag följer dig är det bara att du klickar iväg en kommentar :)

Är det något du undrar över som inte har med inlägget att
göra hänvisar jag till blogresponse
Ni får ett snabbare svar och det underlättar mycket för mig!



Det är helt okej att kommentera anonymt men glöm inte att jag alltid ser din IP-adress.
Vill du ha svar på kommentaren måste du skriva en mailadress eller hemsida/blogg så jag kan svara.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0