Fotograferandet genom tider


År 2009, det var året jag började intressera mig för systemkameror. Tidigare hade jag bara fotograferat med min digitalkamera. Som jag faktiskt fotogtaferade hej villt med. Det var i slutet av våren jag fick låna pappas kamera och gå runt och fotografera lite. I början tyckte jag mest den var tung och klumpig men började vänja mig ganska snabbt. Självklart stog inställningarna på auto och jag kan vara ärlig och säga att jag verkligen var nöjd över bilderna ovan haha.

Jag skulle faktiskt vilja säga att det var fotobloggarna som inspererade mig från början och fick mig att inse vad man kan åstakomma med en kamera. Det gjorde mig nyfiken och fick mig att också vilja ta bra bilder. Jag läste Scott Kelbys bok Digital Fotografi och efter det blev jag fast.


Jag skulle vilja säga att jag började fotografera 2010. Det var då jag lärde mig alla kamerainställningar och verkligen brörjade förstå innebörden med att ta kort. Det var inte bara att knäppa en bild utan det var så mycket mer. Det här året var motiven endå ganska blandade. Det blev lite porträtt, lite sportbilder, lite stadsvyer i londen och lite naturbilder. Ja, jag fotade precis allt och inget liksom. Det är väll det här året man kan säga att jag blev en kameranörd. Då jag verkligen blev insatt i allt som har med kameror att göra och faktiskt lärde mig att ta bra bilder.




Och nu i år då? Det skulle jag säga är mitt bästa foto år hittils. Vilket inte är så konstigt med tanke på att jag bara fortsätter utvecklas. Nej, ni får bläddra runt lite själva och jämföra bilderna då och nu för er själva istället.

Dagens uppdateringar blev inte riktigt som planerat men jag hoppas ni överlever iallafall.


Kommentera här:
Postat av: Matilda

fin blogg! :)

2011-07-11 @ 02:37:31
URL: http://matildas.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilka jättefina bilder :)

2011-07-11 @ 12:51:44
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: yo

Aw så söt!<3

2011-07-11 @ 17:16:40
URL: http://yosirinan.blogg.se/

Att kommentera:
Om du gillar min blogg och vill följa den på ett smidigt sätt
så är bloglovin ett bra alternativ bloglovin
Vill du att jag följer dig är det bara att du klickar iväg en kommentar :)

Är det något du undrar över som inte har med inlägget att
göra hänvisar jag till blogresponse
Ni får ett snabbare svar och det underlättar mycket för mig!



Det är helt okej att kommentera anonymt men glöm inte att jag alltid ser din IP-adress.
Vill du ha svar på kommentaren måste du skriva en mailadress eller hemsida/blogg så jag kan svara.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0