Före och efter bilder


I stort sett är den här bilden bra som den är men jag valde att ta fram det där lilla extra. I Camera Raw gjorde jag inte så mycket. Jag drog lite i kontrasten och justerade vitbalansen lite. Sedan tog jag in bilden i photoshop. I photoshop ljusade jag upp bilden lite med ett kurvlager och valde sen att dra fram bakgrunden med hjälp utan nyans/mättnad. Eftersom jag vill ha fram ögon lite så använde jag skugga (som kallas dudge toll om jag inte minns helt fel) för att dra fram ögonvitorna lite.


Jag började med att ta in bilden i Camera Raw där började jag med att beskära bilden. På den oredigerade bilden tyckte jag Elin var lite för mycket i mitten så därför beskärde jag bilden ganska rejält och satte Elin lite mer till vänster så man liksom leds in i bilden. Sen  justerade jag vitbalansen lite.

Efter det tog jag in bilden i photoshop där jag gjorde bilden lite ljusare med hjälp utav ett kurvlager. Sen drog jag fram mättnaden i nyans/mättnad för att få lite mera färg i bilden. För att få fram Elins redan väldigt fina ögon så använde jag mig utav skugga (dudge toll) igen.

Som ni ser redigerar jag porträtt på ungefär samma sätt.
Först fixar jag vitbalansen i camera raw sen tar jag in bilden i photoshop där jag drar lite i kurvor, ibland nivåer om det behövs. Vill jag ha lite mer färg drar jag ofta i nyans/mättnad och vill jag få fram ögonen lite mer använder jag dudge toll. Sen beror det ju mycket på vad du vill göra med bilden men på ett ungefär gör jag det här.

Kommentera här:

Att kommentera:
Om du gillar min blogg och vill följa den på ett smidigt sätt
så är bloglovin ett bra alternativ bloglovin
Vill du att jag följer dig är det bara att du klickar iväg en kommentar :)

Är det något du undrar över som inte har med inlägget att
göra hänvisar jag till blogresponse
Ni får ett snabbare svar och det underlättar mycket för mig!



Det är helt okej att kommentera anonymt men glöm inte att jag alltid ser din IP-adress.
Vill du ha svar på kommentaren måste du skriva en mailadress eller hemsida/blogg så jag kan svara.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0