En liten jul lista

Pepparkakor - Lussebullar
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorv
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill
Revbensspjäll - Janssons frestelse
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Ge - Få
Hemma - Borta
Utomlands - Sverige
Mysteriet på Greveholm - Dieselråttor och sjömansmöss
Chokladkalender - Paketkalender
Plastgran - Äkta
Arne Weise - Ernst


Hur och med vilka ska du fira jul i år?

I år ska jag fira med släkt och familj, pappas närmaste släkt rättare sagt. Det ska även hinnas med en julpromenad/fika med systrarna Englund som har blivit lite utav en tradition.

Vad önskar du dig i julklapp?
Jag önskar mig inte något jätte specifikt men en kameraväska, presentkort, pengar, smink och lite inredningsgrejor. Ja ni vet det där vanliga.


Vilken scen är bäst ur Kalles Jul klockan 15 på julafton?

Haha, det kan jag ju inte välja. Finns många favoriter.

Brukar dina julaftonar leva upp till dina förväntningar?

Ja, för jag sätter inte upp några jättekrav på hur det ska vara. Med ett gott sällskap och god mat kan det inte bli dåligt!

Har du firat jul utomlands någon gång?
Nej faktiskt inte, på vintern är det Sverige som gäller för min del.

Vilket jullåt är den bästa?
Last Christmas ligger i toppen men det finns så otorligt många bra låtar. Checka in min jullspelista vettja.

Vilken julfilm är den bästa?
Åh, jag är otorligt stort fan utav julfilmer på julen. Det brukar alltid vara en garanti för att få den rätta julstämningen. Love Actully är väldigt bra, men sen finns alla ensamma hemma filmerna och alla dessa klassiker filmer som går på tv. Tyvärr minns jag aldrig namnet på de utan det gäller att spana på tvn.

Har du varit Lucia någongång?
Ja faktiskt, i sexan var jag lucia två gånger. Den ena gick jättebra och dne andra var jag nära på att svimma haha.

Berätta om ett julminne som betyder mycket för dig:
Ett? Ojoj jag har massor med julminnen. Jag plockar väll ett sånt där klassiskt från när jag var liten. En vanlig juldag då var att först fira med pappas sida på morgonen, grötfrukost och morgonmys. Därefter var det att åka hem en vända innan vi åkte till mammas sida lagom till musse pigg. Där var det sånt sär klassiskt och det gick alltid till på samma sätt varenda år. Samma ordning och samma väntan på julklapparna innan tomten kom. Det var tider det!



Kommentera här:
Postat av: OLIVIASPHOTOLIFE-JULKALENDER I BLOGGEN

Nu är de nära. :D



Du missar väl inte att de snart finns 5 tävlingar uppe på min blogg och en på min facebooksida? In och tävla!

2011-12-23 @ 09:14:23
URL: http://oliviasphotolife.blogg.se/

Att kommentera:
Om du gillar min blogg och vill följa den på ett smidigt sätt
så är bloglovin ett bra alternativ bloglovin
Vill du att jag följer dig är det bara att du klickar iväg en kommentar :)

Är det något du undrar över som inte har med inlägget att
göra hänvisar jag till blogresponse
Ni får ett snabbare svar och det underlättar mycket för mig!



Det är helt okej att kommentera anonymt men glöm inte att jag alltid ser din IP-adress.
Vill du ha svar på kommentaren måste du skriva en mailadress eller hemsida/blogg så jag kan svara.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0