Reflektion: London road


Bildens historia
Den här bilden är tagen i London i höstas. Jag kommer ihåg att vi nyss hade kommit dit och att jag tjatade på pappa att jag ville ha kameran. Tillslut tog han fram kameran och jag fotograferade fascinerat alla röda dubbeldäckare och fräna taxi bilar runt omkring mig. Jag hann säkert inte fotografera mer än fem minuter innan jag såg de här bilarna.

Först tog jag en bild när jag höll kameran rakt men vände sedan kameran lite bara för att man skulle ledas in i bilden lite mer. Resultatet ser ni ovan. Jag minns fortfarande pappas kommentar när jag vinklade kameran." Sofia du kanske ska hålla kameran rakt" men när han sedan fick se bilden. Ja då ifrågsatte han inte det igen haha.

Vad gör bilden bra?

Jag gillar sättet det visar att det är London. Det är bussar, taxibilar, ganska mycket trafik och sådär som det är i London. Det räcker med att ge bilden en blick och så vet man att det är London. Att det desutom är en väldigt fin bil med gör att det blir en lite kul kontrast mellan taxin och bussarna. Det är också ganska härliga färger i bilden.

Sen gillar jag sättet man liksom leds in i bilden på. Man känner åt vilket håll bilarna ska. Hade jag istället inte vinklat kameran så som jag gjorde hade bilden inte kännts lika levande.

Vad kunde ha gjort bilden bättre?
Om man hade beskärt bort lite till höger ungefär till och med stoplen så skulle fokusen hamnat ännu mer på bilarna. Det har jag också gjort men jag ville visa er orginalbilden.

Sen skulle jag ha velat haft blå himmel. När jag fotograferade så var det väldigt monligt vilket gjorde att himlen blev överexponerad och till och med blev utbränd. Helst hade jag önskat att det var blå himmel redan där men det går ju alltid att fixa till i photoshop om man orkar lägga ner lite tid på det.

Sen skulle jag ha önskat att jag hade fotograferat i raw format istället för jpg. På så sätt hade jag kunnat få fram bilden ännu bättre såhär i efterhand.

Det här är faktiskt ganska lärorikt att göra såhär med sina bilder. På så sätt kan man tänka igen vad man tycker är bra och vad man ska göra nästa gång för att få sina bilder ännu bättre. Det kan även vara bra att låta någon annan tycka till också. Man tänker på olika saker, så det kan vara bra att få olika personers perspektiv.

Om ni vill får ni gärna göra såhär med med den här bilden också. Det vorre väldigt roligt att få höra vad ni tycker också :)

Kommentera här:
Postat av: Anonym

lugnt! :D

2011-08-07 @ 17:30:15
URL: http://ciaobellaaa.blogg.se/
Postat av: Elin

Å vad fina bilder!



Btw, du har jätte fint hår! :D

2011-08-07 @ 17:32:53
URL: http://mylittlesweetblog.blogg.se/
Postat av: Smallmoments - a photodiary by ninni karlsson

svar: tack så mycket!

2011-08-07 @ 17:35:54
URL: http://smallmoments.blogg.se/
Postat av: therese

nu är veckans blogg avslutad, gå in på bloggen och se ifall just du vann! http://lifeoftessy.blogg.se/2011/august/veckans-blogg-v32-avslutad.html

2011-08-07 @ 18:06:43
URL: http://lifeoftessy.blogg.se/
Postat av: L.I.N.N.E.A ♥ Photography

Allt bra idag?:D



KRAM

2011-08-07 @ 18:08:28
URL: http://nexttotheblueeyes.blogg.se/
Postat av: EBBA

london är underbart asså :D

haft en bra dag?:)

2011-08-07 @ 18:27:20
URL: http://anderssoneebba.blogg.se/
Postat av: Ida

haha, det finns typ int nå tråkigare :p

2011-08-07 @ 18:28:16
URL: http://idahtt.blogg.se/

Att kommentera:
Om du gillar min blogg och vill följa den på ett smidigt sätt
så är bloglovin ett bra alternativ bloglovin
Vill du att jag följer dig är det bara att du klickar iväg en kommentar :)

Är det något du undrar över som inte har med inlägget att
göra hänvisar jag till blogresponse
Ni får ett snabbare svar och det underlättar mycket för mig!



Det är helt okej att kommentera anonymt men glöm inte att jag alltid ser din IP-adress.
Vill du ha svar på kommentaren måste du skriva en mailadress eller hemsida/blogg så jag kan svara.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0