Photoshop - Så lär du dig!


Photoshop är nog alla fotogarfer och kameraälskares favoritprogram i datorn. Man kan göra allt man vill i det bara man har dom rätta verktygen och tillvägagångsätt. Det är bara fantasin som sätter stopp.

Men hur gör man om man börjar från noll? Inte har någon aning om hur man redigerar eller använder photoshop. Jag får ofta höra "Det är så komplicerat, du får lära mig" och "Kan du lära mig photshop?". I själva verket är det ganska svårt att lära någon sådär. Det är svårt att veta vart man ska börja... För man måste ju lära sig alla grunder från början, för att senare kunna gå vidare och kunna göra vad man vill i photoshop.

Här kommer tips på olika länkar som hjälper dig att bli bättre i photoshop:

Om du är en total nybörjare i photoshop är det här någonting för dig. Moderskeppet har gjort en grundkurs som går igenom alla grunder från början. Du lär dig vart du hittar saker, vad sakerna används till och hur man använder dom. Du får en bra grund i photoshop som du senare kan utveckla och bygga vidare på. Kursen är desutom gratis och du hittar den här.

Moderskeppet har en hemsida med massor av bra photoshop tips. En del filmade och en del i text. Jag har lärt mig massor av nya tillvägagångsätt och tekniker därifrån. Om du känner för att fördjupa dig i något finns det kurser att skicka efter(inte gratis då). Moderskeppet hittar du här.

Om du har Photoshop Elements och redigerar i så är det här en sida för dig. Alla tipsen är anpassade för elements vilket gör det lättare för dig att följa med i guiderna. Klicka dig in på bildbehandla här.

Photoshoprecept är precis som vanliga matrecept. Eller ja förutom maten då. Här visar dom hur man ska göra för att få en sådan bild. Ett bra sätt att få lite ny inspration på. Länken finner du här.

Något jag brukar göra är att spana in olika bloggares photoshop tips. T.ex. Lina och Isabella.

Kommentera här:

Att kommentera:
Om du gillar min blogg och vill följa den på ett smidigt sätt
så är bloglovin ett bra alternativ bloglovin
Vill du att jag följer dig är det bara att du klickar iväg en kommentar :)

Är det något du undrar över som inte har med inlägget att
göra hänvisar jag till blogresponse
Ni får ett snabbare svar och det underlättar mycket för mig!



Det är helt okej att kommentera anonymt men glöm inte att jag alltid ser din IP-adress.
Vill du ha svar på kommentaren måste du skriva en mailadress eller hemsida/blogg så jag kan svara.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0