Tips: Långa fransar

Den enkla vägen till snygga ögonfransar. Funkar både i CS och elements.

1. Det första du börjar med att göra är att ladda ner en ögonfrans pensel. Den hittar du här.

2. Öppna bilden du vill redigera och ta fram mascara penseln. Det finns lite olika att välja mellan, olika ögonfransar passar i olika bilder. Du får helt enkelt prova dig fram.

3. Börja med att skapa ett nytt lager. Sen zomar du in på ögat och väljer en storlek på ögonfrans-penseln som passar ögat. Det är inte jättenoga men bara så den passar på ett ungefär.

4. Ta fram så skalan. Nu kan du förstora/förminska ändra höjd/bredd och snurra så den passar in runt ögat.

5. Fransarna ser troligen ganska onaturliga ut. Sänk opaciteten lite. Det brukar vara lagom att ha den någonstans mellan 75-50%. När man ska göra andra sidan kan det vara smart att vända fransen. Det gör du i skala läget. Om någon får problem med det kan jag göra en nogrannare beskrivningom just det. Och glöm inte att göra ett nytt lager för varje ny "ögonfransrad".



Här är resultatet. Det är bara att prova dig fram. Olika färger, fransar och storlekar.

Är det något du inte förstår så fråga bara. Jag förklarar mer en gärna.

Ska jag göra mer sånna här?


Kommentera här:

Att kommentera:
Om du gillar min blogg och vill följa den på ett smidigt sätt
så är bloglovin ett bra alternativ bloglovin
Vill du att jag följer dig är det bara att du klickar iväg en kommentar :)

Är det något du undrar över som inte har med inlägget att
göra hänvisar jag till blogresponse
Ni får ett snabbare svar och det underlättar mycket för mig!



Det är helt okej att kommentera anonymt men glöm inte att jag alltid ser din IP-adress.
Vill du ha svar på kommentaren måste du skriva en mailadress eller hemsida/blogg så jag kan svara.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0