EGOBOOST


Ibland blir jag så förtvivlad. Det finns så otroligt många fina människor härute som inte tror på sig själva. Människor som alltid bryr sig om vad andra tycker och lägger ner massor med energi på kroppskomplex och utseende istället för att faktiskt le och må bra.


Om du brukar tänka "Jag skulle vara så lycklig OM jag bara har långt hår" eller "Allt hade varit så bra OM jag var lite smalare". SLUTA! Vad ger det dig egentligen? Det tar bara massor med energi från dig när du egentligen hade kunnat göra något som är kul och får dig att må bra. Sluta sträva efter att vara såkallat perfekt och var nöjd med dig själv. För vet du vad? Du är perfekt precis som du är! Alla är unika på vårat eget sätt och det är något att vara stolt över. Jag menar, vad spelar lite finnar eller en normal mage för roll i längden?

Så snälla nu, sluta sträva efter att vara perfekta. Du kommer aldrig kunna vara snyggast, smartast och mest modemedveten hela tiden. Det kommer alltid finnas någon som "slår" dig och du kommer bara gå under om du försöker "vinna" på alla punkter hela tiden. Sänk kraven på dig själv och sluta jämföra dig med alla andra. Du är du, alltså precis helt underbar på ditt eget sätt. Bara det är en anledning till att tycka om sig själv.

 

Våga vara ego! Ego är inte något fult som många kan tycka och tro. Det innebär inte att du tror du är bättre än andra människor, nej verkligen inte utan snarare att du vågar bry dig om dig själv och kan se ditt egen värde. Personligen tror jag att människor som vet sitt eget värde har lättare att se andra personer, verkligen uppskatta de och vara glada när de lyckas. Jag menar, det är ofta jag får känslan av att folk med lite dåligare självkänsla och självförtroende blir avundsjuka eftersom de inte inser hur bra de själva också är. Den viktigaste personen i varje persons liv är sig själv och varför gå runt och klaga när du kan välja att må bra istället. Inställningen sitter verkligen i huvudet!

 

Jag vill bara passa på att rekommendera alla tjejer att läsa boken egoboost. Den är skriven utav Isabella Löwengrip och handlar just om självkänsla och självförtroende. Hon driver även min favorittidning egoboost(se bild), tipstips!

 



Kommentera här:
Postat av: anno

fy fan vad bra skrivet!! UU rock!!

2012-03-15 @ 19:36:51

Att kommentera:
Om du gillar min blogg och vill följa den på ett smidigt sätt
så är bloglovin ett bra alternativ bloglovin
Vill du att jag följer dig är det bara att du klickar iväg en kommentar :)

Är det något du undrar över som inte har med inlägget att
göra hänvisar jag till blogresponse
Ni får ett snabbare svar och det underlättar mycket för mig!



Det är helt okej att kommentera anonymt men glöm inte att jag alltid ser din IP-adress.
Vill du ha svar på kommentaren måste du skriva en mailadress eller hemsida/blogg så jag kan svara.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0