Bråk efter anti-våld föreläsning

Igår samlades i stort sett Örebros 7:or- 9:or i Conventum. ÖSK fotboll anordnade tillsammans med Örebro kommun ett seminarium där målet var att bidra till ett samhälle med mer tolerans och för att förebygga våld.

Det var lite olika människor som pratade, bland annat en kille som hade förlorat sin brorsa i samband med våld kring fotbollsmatcher. Han var väldigt intressant att lyssna på och gav många bra exempel som fick en tänka till. Vi fick även se en rätt så tung film om hur bråk kan börja och vad som kan hända. I det här fallet fick personen en spark mot huvudet som kom att påvverka hans liv för alltid. Hela det här fick mig att tänka till och jag hoppas innerligt att folk tar åt sig och faktiskt börjar tänka efter. Exakt hur det var med den saken kan man ju undra, inte nog med att folk satt och busvisslade, klappade händerna och hejade på när de bråkade i filmen utan också senare satte igång ett bråk. Det är så fruktansvärt respektlöst och sjukt så jag vet inte ens vad jag ska säga. Att göra så efter en föreläsning som just ska förebygga det är en sådan dålig stil. Ibland undrar man vilken värld man lever i.

Vill ni läsa mer detaljerat om vad som hände hittar ni länken till na här.

Kommentera här:

Att kommentera:
Om du gillar min blogg och vill följa den på ett smidigt sätt
så är bloglovin ett bra alternativ bloglovin
Vill du att jag följer dig är det bara att du klickar iväg en kommentar :)

Är det något du undrar över som inte har med inlägget att
göra hänvisar jag till blogresponse
Ni får ett snabbare svar och det underlättar mycket för mig!



Det är helt okej att kommentera anonymt men glöm inte att jag alltid ser din IP-adress.
Vill du ha svar på kommentaren måste du skriva en mailadress eller hemsida/blogg så jag kan svara.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0