Krav och prestationsångest

Jag vill bara passa på att uppmärksamma ett blogginlägg jag läste nyss. En tjej vid namn Anna har skrivit lite om krav och prestationsångest. Jag antar att jag knappt behöver säga att jag känner igen mig väldigt mycket i det hon skriver. Ni hittar inlägget här.

Hon pratar väldigt mycket om att hon alltid måste prestera i allt. Och det gör jag med. Jag har ofta svårt att nöja mig med det jag gör utan letar alltid efter saker att göra bättre. Prestera, prestera och vara på topp jämnt.
Jag har en massvis med krav på att jag alltid ska prestera och hela tiden vara bäst.
Men vet ni vad? Om man ska hålla på så går man under till slut. Man kommer aldrig kunna vara bäst på allt. Det kommer alltid finnas någon som har bättre betyg än dig eller någon som är lite bättre än dig på din hobby.
Acceptera dig själv istället. Sätt inte för höga krav på sig själv på dig själv och var nöjd med det du presterar. Om inte går du runt med onödigt mycket ångest, förmodligen stress och missar det roliga i livet.
Det här är något jag jobbar med dagligen och jag gör framsteg. Jag vill avsluta detta väldigt seriösa inlägg med att säga som Anna, du duger precis som du är. Glöm aldrig det.

Kommentera här:

Att kommentera:
Om du gillar min blogg och vill följa den på ett smidigt sätt
så är bloglovin ett bra alternativ bloglovin
Vill du att jag följer dig är det bara att du klickar iväg en kommentar :)

Är det något du undrar över som inte har med inlägget att
göra hänvisar jag till blogresponse
Ni får ett snabbare svar och det underlättar mycket för mig!



Det är helt okej att kommentera anonymt men glöm inte att jag alltid ser din IP-adress.
Vill du ha svar på kommentaren måste du skriva en mailadress eller hemsida/blogg så jag kan svara.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0