"Jag har bestämt mig att varje dag ska vara en bra dag"

Det här är ett utav mina favoritcitat. Jag tror man påverkar sin egen inställning till alla saker som dyker upp i livet mer än vad man tror. För inte så länge sedan fick jag höra om ett barn som visste om att hon inte skulle leva så länge till, hon sa "Jag har bestämt mig att varje dag ska vara en bra dag". Det var någonting som verkligen fastnade i mitt huvud. Du kan faktiskt bestämma dig att varje dag ska vara en bra dag. Det kommer dyka upp saker som får dig att vilja tänka negativt, kanske sena bussar eller saker som inte går som man tänkt sig men då handlar det om att inte låta saker ta onödig energi ifrån dig, d.v.s. lägga energi på att klaga på att bussen är sen när det inte är något du kan göra något åt. Så istället för att låta saker vi stöter på i vår varadag ta bort vårat leende, ska vi istället stå för det själva. Att ha makten över vår egen lycka. Vi vet ju faktiskt inte hur länge vi lever, och jag tror det gäller att uppskatta och ta vara på dagen mer än vi gör ibland.
 
Okej, det här inlägget var mycket mer djupt och seriöst än vad jag tänkt mig haha. Ikväll ska jag iväg och träffa några tjejer i min klass, grillning är planen. Inget att klaga på alltså! Tills dess ska jag bara göra det jag känner för. Ingen mer uppdatering förrens imorgon, så ha en trevlig kväll!
 
Det är ingen som har något speciellt de vill att jag ska blogga om? Någonting om fotograferingen? Om mig själv? Visa mina favoriter i garderoben? Tipsa om lite bloggare? Berätta lite om vad jag ska gå på för gymnasie eller mina planer och drömmar för framtiden? Ja, vad spelar inte så stor roll.
Om ni kommer på någonting är det bara att kommentera så borde jag kunna fixa det imorgon :)
 
 

Kommentera här:

Att kommentera:
Om du gillar min blogg och vill följa den på ett smidigt sätt
så är bloglovin ett bra alternativ bloglovin
Vill du att jag följer dig är det bara att du klickar iväg en kommentar :)

Är det något du undrar över som inte har med inlägget att
göra hänvisar jag till blogresponse
Ni får ett snabbare svar och det underlättar mycket för mig!



Det är helt okej att kommentera anonymt men glöm inte att jag alltid ser din IP-adress.
Vill du ha svar på kommentaren måste du skriva en mailadress eller hemsida/blogg så jag kan svara.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0