Kamerans utveckling



Idag plockade jag fram pappas gamla kamera väska. Alltid lika fascinerande. Om jag hinner plåtar jag de imorgon så ni också får se. Det är helt sjukt hur kamerautvecklingen har gått fort fram. Tänk att man för 25 år sedan inte kunde se bilderna direkt på skrämen, inte kunde dra upp kontrasten i bilden i photoshop och framförallt att varje litet klick på avtryckaren kostade. Att man sedan måste ta in bilderna i mörkrum och vara jättenoga för att bilderna ska bli bra.

Nej, jag kan inte undvika att tänka på att fotografering var en helt annat grej då. På nått sätt var det ju en annan charm att fotografera då. Det må vara smidigt och lätt att fotografera digitalt men i alla fall. Någon gång vill jag i alla fall testa på det där med mörkrum och fotografera digitalt. Bara för att se hur det är-

Nej ni, nu ska jag ordna lite bland mina mappar här i datorn. Jag må inte ha jätte oordning men alla redigerade bilder som ska upp på webben lägger jag i en och samma mapp. Vilket gör att det blir lite kaos hehe. Gör som jag och kolla på Michaelas sätt att organisera sina bilder på datorn.

Kommentera här:
Postat av: Tea

SV: Tack så mycket :D

2011-07-17 @ 09:35:36
URL: http://teajohnsson.blogg.se/
Postat av: smalls.blogg.se -Din nya favorit blogg?

Sv: Kanon är det alltid ;) Kram!

2011-07-17 @ 10:22:28
URL: http://smalls.blogg.se/
Postat av: smalls.blogg.se -Din nya favorit blogg?

Sv: Jag ska hålla utkik :D Kram!

2011-07-17 @ 10:24:26
URL: http://smalls.blogg.se/

Att kommentera:
Om du gillar min blogg och vill följa den på ett smidigt sätt
så är bloglovin ett bra alternativ bloglovin
Vill du att jag följer dig är det bara att du klickar iväg en kommentar :)

Är det något du undrar över som inte har med inlägget att
göra hänvisar jag till blogresponse
Ni får ett snabbare svar och det underlättar mycket för mig!



Det är helt okej att kommentera anonymt men glöm inte att jag alltid ser din IP-adress.
Vill du ha svar på kommentaren måste du skriva en mailadress eller hemsida/blogg så jag kan svara.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0