Pluggtips


Med tanke på att skolan är igång igen så passar det kanske bra att jag delar med mig utav mina bästa pluggtips. Ja, ja här har ni några i alla fall.

*Glosor, dessa otroligt tråkiga ord som alltid måste pluggas in ofta vecka efter vecka. Min räddare i nöden stavas glosboken.se. En superbra sajt där man kan lägga in sina glosor och träna smidigt och enkelt. Lägg bara in glosorna samma dag som du får de och öva ungefär en gång om dagen frams till glosförhöret. Vips och du kommer få alla rätt utan att lägga när överdrivet mycket energi.

*Om du nu skulle ha/få en läxa på att lära dig afrikas eller kanske europas länder är det bara att ladda hem seterra. Ett geografiprogram där du lätt kan lära dig städer, länder och de mesta som har med geografi att göra. Helt gratis och smidigare blir det inte.

* Att koncentrera sig på lektionerna är ju egentligen en självklarhet. Men alla vet ju att det ofta blir lite dålig fokus på det man ska göra ibland. Men faktumet är den, ju mer du fokuserar och presterar i skolan. Desto mindre kommer du få i läxa, eller behöva plugga inför ett prov.

* Jag tror det är viktigt att kombinera plugg, träning/fritidsintressen och kompisar. Att ha en balans mellan allting helt enkelt.

* Något som jag inte skulle klara mig utan i "plugg" väg okej, i liv väg(?) är min kalender. Där skriver jag ner allt haha. Träningar, läxor, saker jag ska göra, saker jag inte får glömma och allt sånt där. Så införskaffa dig en kalender och försök få in en rutin att använda den. Det hjälper verkligen och jag vet seriöst inte hur jag skulle klara mig utan den haha.

* Börja sätt upp mål. Både stora och delmål. Det kan ju vara t.ex. komma in på en viss linje och då kan ju ett delmål vara att få mvg på en so upgift. För att det i sin tur leda till att man får mvg i so och får mer poäng. Ja ni förstår. Mål gör att man har någonting att sträva efter och någonting att kämpa för. Så sätt upp både korta och långa.




Kommentera här:

Att kommentera:
Om du gillar min blogg och vill följa den på ett smidigt sätt
så är bloglovin ett bra alternativ bloglovin
Vill du att jag följer dig är det bara att du klickar iväg en kommentar :)

Är det något du undrar över som inte har med inlägget att
göra hänvisar jag till blogresponse
Ni får ett snabbare svar och det underlättar mycket för mig!



Det är helt okej att kommentera anonymt men glöm inte att jag alltid ser din IP-adress.
Vill du ha svar på kommentaren måste du skriva en mailadress eller hemsida/blogg så jag kan svara.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0