Tips för bra redigering


Här kommer mina tips för att man ska kunna redigera bra i photoshop. Det här är bara mina egna åsikter och många tycker säkert helt annorlunda.

Att vara ensam är nog något av det viktigaste för mig. Jag kan verkligen inte koncentrera mig om någon står och hänger över i min axel hela tiden. Bara extremt störande. Statusen på msn brukar oftast stå på upptagen just för att jag är för koncentrerad för att prata. Instängd i ett rum är vad som gäller.

Utan lite svängig musik på högvolym går det bara inte. Inte alls samma sak med hörlurara för den delen. Spotify på hög nivå is the shiet.

Tillbehör som kollageblock, minräknare och en penna är ett måste. Jag vet inte hur många gånger jag suttit och redigerat och inte haft det till hands när jag måste ha det. Används främst till att skriva upp och räkna ut  olika bredder/storlekar på bilder och redigeringar.

Jag redigerar förörvrigt i Photoshop Elements 7 men kommer inom snarast skaffa CS4.

Kommentera här:

Att kommentera:
Om du gillar min blogg och vill följa den på ett smidigt sätt
så är bloglovin ett bra alternativ bloglovin
Vill du att jag följer dig är det bara att du klickar iväg en kommentar :)

Är det något du undrar över som inte har med inlägget att
göra hänvisar jag till blogresponse
Ni får ett snabbare svar och det underlättar mycket för mig!



Det är helt okej att kommentera anonymt men glöm inte att jag alltid ser din IP-adress.
Vill du ha svar på kommentaren måste du skriva en mailadress eller hemsida/blogg så jag kan svara.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0