Ministudio för produkter


Jag skulle ju som sagt fota julklapparna förut. Med lite idéehjälp av pappa så lyckades jag åstakomma det ni ser på bilderna ovan. Ett litet "produkt" bord eller vad man skulle kunna kalla det. Det var iallafall ett bara sätt för att få en studio effekt på ett väldigt enkelt och simpelt sätt.

Och eftersom jag tänkte att någon annan skulle vilja göra som jag gjorde tänkte jag visa det. Jag tror ni kan lista ut själva vad jag använde för något med hjälp av bilderna och det finns oändliga sätt att göra på för att få ungefär samma resultat som mig. Det här är är egentligen mest ett sätt att visa att det bara är fantasin som sätter gränserna!

Eftersom jag föredrar naturligt ljus framför blixtrar stod jag vid ett stort fönster som det kom in mycket ljus vid. Kameran satt på stativet och istället för fjärrutlösaren (som jag var alldeles för slö för att gå ner och hämta) satte jag självutlösaren på 2 sekunder för att få så lite kameraskak som möjligt.

Såhär vart iallafall resultatet:









Kommentera här:
Postat av: Tea

Bra tips! :D

2010-12-25 @ 23:10:25
URL: http://teajohnsson.blogg.se/

Att kommentera:
Om du gillar min blogg och vill följa den på ett smidigt sätt
så är bloglovin ett bra alternativ bloglovin
Vill du att jag följer dig är det bara att du klickar iväg en kommentar :)

Är det något du undrar över som inte har med inlägget att
göra hänvisar jag till blogresponse
Ni får ett snabbare svar och det underlättar mycket för mig!



Det är helt okej att kommentera anonymt men glöm inte att jag alltid ser din IP-adress.
Vill du ha svar på kommentaren måste du skriva en mailadress eller hemsida/blogg så jag kan svara.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0